December 29, 2010

Malaysia VS Indonesia

aku ingat lg dlu kt sekolah waktu dlm kelas,
cikgu tgh ajar sbjek sejarah..
tibe2 tersasar pulak ke seberang(psl Indonesia)
waktu 2 tersebar isu kononnye msia ciplak tarian pendet
utk tujuan promosi pelancongan.
tak ckop lg dgn tu,kemudian wujud kmpln BENDERA yg buang najis
kat kedutaan Malaysia dan siap bakar,pijak jalur gemilang sbgai
reaksi kemarahan mereka atas tndakan polis msia menahan
bberapa pgawai indonesia yg didakwa merendahkan maruah mereka.
lebih ting tong lg,sebahagian rkyat indonesia telah melancarkan
gerakan Ganyang Malaysia dan nk halau semua rakyat msia yg
duduk kt indonesia!
hah,gilor!entah pape..
tidakkah mereka sedar dah brapa ribu rkyat dyeorg yg dtg
ke msia secara senyap2 ?
aku pon dah naek bosan tgk rncgan 999 kt tv3 wktu dlu
sbb asyk2 siarkan psl PATI yg dah berduyun2 msok msia.
bile tgk dyeorg kne berkas,aku pon tepok tgn.^-^

kini isu TERBARU yg lebih panassss!
indonesia kalah first leg final liga AFF 3-0
sebab penyokg msia maen lazZZer..
(ayt kena lebih zasss cket,,ngeh)
eceh..org indo tu ALASAN je lebihh..
kalah dan menang adat permainan..biasa lah!
tp nak tau sape yg maen laser hijau tu?





haa,mai sini kite lihat same2 yekk..


JENG..JENG
HAA!salah siapa skrg??
dah sah!salah ultraman nexus yg didtgkan dari jepun..kiki(gurau2)
bukan salah penyokong malaysia!jgn salahkan kami..
tak pasal2 Rajagobal dah jadi rajagombal pulakk..
ish,kesian betul.(jaat punye indon)

tengok ni..10000 muka penonoton msia yg tak bersalah langsung

ade nampak lazZer kat dyeorg??takde kan..(backup nih)

ahh,merepek je la aku ni.
oke2,moral of de story lantak la dgn org indon tu.
yg penting kite tidak boleh bermusuhan kerana kita kan
negara serumpun=)
tiada guna kalau kita nak bergaduh berpanjangan sampai
tak berpenghujung sesama sendiri..
ingatlah bahawa muafakat membawa berkat!
tapi kadg2 tak puas hati jugak dgn mereka ni dgn suke
hati je nak kutuk2 negara msia..padahal yg buat
mslh kt sini pon org indo jugak?yg cari duit kt msia
pon org indo jugak smpai rakyat sendiri pon dah
takde kerja dan ramai sgt yg menganggur mcm aku ni.
(eh,ye ke???haha,itu tipu je)
tapi memang sedih tgk negara sendiri dikutuk..
nama dah sedap malaysia dipanggil nye malingsia pulakk.
pastu indonesia dah dipanggil indonesialan.
ish..ish..sesama negara Islam pun nak bergaduh jugak,
memang wajar org Yahudi boleh tersenyum bangga
bile tgk kite bermusuhan..macam mane Islam mahu maju begini??

jadi takde faedah juga kalau kite nak balas balek ape yg
dyeorg dah buat dekat kte ssb nnt tahap fikiran kite pon same BODOH dan TOLOL cam dyeorg je..
jadi BERDAMAI lahh=)

TeNgoK LAhh..bEshXXx

Loading...