January 2, 2011

study

bagi pelajar lepasan SPM 2010,
mesti anda semua tercari2 course ape yg
anda nak ambil kat universiti nanti..
dan mesti ade jgk antara kte yg bercita2 nak belajar kat
luar negara or dlm bahase omputihh nye oversea>_<




best gak kan kalau dpt study oversea....

tp bukan senang nak dpt biasiswa utk g oversea ni,
sbb zaman sekarang ni dah ramai sgt (cendekiawan2) yg
berotak geliga sehinggakan berlaku persaingan yg sgt2 pesat.
klu dpt tawaran temuduga pon,blom tentu lg kite dpt study
kat oversea dgn tenang dan jaya nye..

drpd beribu2 org yg mohon,hanye beberapa ketol shj
yg akan lepas dan lulus.

sbb pemberi biasiswa ni nak pastikan yg penerima
ni adalah the best among the best!
bkn sahaja bijak IQ tp juga tinggi tahap EQ dan SQ.
tp lain la klu anda semua ni anak dato' yg kaya-raya,
mmg la tupp tupp dah dpt g oversea.
tak payah nak temuduga hapebenda la..

dan skrg ni biasiswa JPA hanya
menawarkan biasiswa utk bidang2 kritikal
cth perubatan,farmasi,kejuruteraan dan teknologi maklumat.
tp tak bermakna klu bidang yg kite nak tak tersenarai dlm
pilihan JPA,kite takkan dpt biasiswa sbb byk lg
biasiswa lain spt MARA,PETRONAS,Bank Negara,Yayasan EUM..
so,dun worry lah^-^

bg yang minat bidang seni bina cam aku nihh>_< kadg2 bidang kejuruteraan pon bley jd pilihan kedua gak. tapi architecture is my first choice. sape kate kaum hawa ni tak boleh jd arkitek?? contohnye ZAHA HADID..anda kenal Zaha Hadid??? aku sgt mengagumi beliau.....


beliau merupakan salah seorang arkitek terkemuka dunia
yg dilahirkan di Baghdad,Iraq..!

antara seni bina rekaannye:

tengok!meletop kan design dye???haha..
dye pnah digelar sbgai Queen of Modern Architecture!
waaaaaAAAAAAAAUUUUUUUUUUuuuuuu!hebat tuu...
jadi jgn pandang rendah pada perempuan oke?
klu nak tau,pejabat menteri berkubah hijau kat putrajaya
tu dilakar oleh seramai 7 org arkitek wanita..!
cantek kan bangunan tu?hehe.

sumber tentang putrajaya ni:dari cikgu BM aku
mase tgh buat PLBS kat sekolah;)

TeNgoK LAhh..bEshXXx

Loading...