April 22, 2011

hidup tak selalunya indah..... :'(

assalamualaikum..
seberat mana pun dugaan yang kita tempuhi,hadapilah ia dengan senyuman:)
sejauh mana pun kita pergi,kepadaNya juga kita akan kembali..
betul tak?
hemm..tak payah la nak berdolak dalih lagi...

tenangnye.
damainya.
syoknya.
haaa aku mengaku yang aku ni jarang dengar bacaan ayat suci al-quran tapi
bila dah dengar guna headset rase syahdu je,tenang yang teramat sangat..
ini seriusssssssss.
lagi-lagi kalau reciter Saad Al Ghamdi.

dan kat sini aku nak kongsi terjemahan satu surah yang aku rasa sangat istimewa
iaitu surah Al-Waqiah..


dan ini merupakan sebab kenapa aku kata surah Al-Waqiah adalah istimewa~
Surah al Waqiah(56) Prophet Muhammad said,"Whoever recites Surah al Waqiah at night would never encounter poverty".



Bismillahirrahmanirrahim.

إِذَا وَقَعَتِ ٱلۡوَاقِعَةُ (١) لَيۡسَ لِوَقۡعَتِہَا كَاذِبَةٌ (٢) خَافِضَةٌ۬ رَّافِعَةٌ (٣) إِذَا رُجَّتِ ٱلۡأَرۡضُ رَجًّ۬ا (٤) وَبُسَّتِ ٱلۡجِبَالُ بَسًّ۬ا (٥) فَكَانَتۡ هَبَآءً۬ مُّنۢبَثًّ۬ا (٦) وَكُنتُمۡ أَزۡوَٲجً۬ا ثَلَـٰثَةً۬ (٧) فَأَصۡحَـٰبُ ٱلۡمَيۡمَنَةِ مَآ أَصۡحَـٰبُ ٱلۡمَيۡمَنَةِ (٨) وَأَصۡحَـٰبُ ٱلۡمَشۡـَٔمَةِ مَآ أَصۡحَـٰبُ ٱلۡمَشۡـَٔمَةِ (٩) وَٱلسَّـٰبِقُونَ ٱلسَّـٰبِقُونَ (١٠) أُوْلَـٰٓٮِٕكَ ٱلۡمُقَرَّبُونَ (١١) فِى جَنَّـٰتِ ٱلنَّعِيمِ (١٢) ثُلَّةٌ۬ مِّنَ ٱلۡأَوَّلِينَ (١٣) وَقَلِيلٌ۬ مِّنَ ٱلۡأَخِرِينَ (١٤) عَلَىٰ سُرُرٍ۬ مَّوۡضُونَةٍ۬ (١٥)

Apabila berlaku hari kiamat itu,(1)Tiada sesiapapun yang dapat mendustakan kejadiannya.
(2)Kejadian hari kiamat itu merendahkan (golongan yang ingkar),(3)dan meninggikan (golongan yang taat).(4)(Ia berlaku) semasa bumi bergoncang dengan sebenar-benar goncangan.(5)Dan gunung-ganang dihancur leburkan dengan selebur-leburnya,(6)Lalu menjadilah ia debu yang bertebaran,(7)Dan kamu pula menjadi tiga puak (yang berlainan keadaannya);(8)Iaitu puak pihak kanan; alangkah bahagianya keadaan puak pihak kanan itu?(9)Dan puak pihak kiri; – alangkah seksanya keadaan puak pihak kiri itu?(10)
Dan (puak yang ketiga pula ialah) orang-orang yang telah mendahului (dalam mengerjakan kebaikan di dunia), – yang akan mendahului (mencapai balasan yang sebaik-baiknya di akhirat kelak);(11)Mereka itulah orang-orang yang didampingkan (di sisi Allah),(12)
(Tinggal menetap) di dalam Syurga-syurga yang penuh nikmat.(13)
(Di antaranya) sekumpulan besar dari umat-umat manusia yang terdahulu;
Dan sebilangan kecil dari orang-orang yang datang kemudian.(14)
diulang sekali lagi mereka yang menetap di dalam syurga yang penuh nikmat itu
adalah
sekumpulan BESAR dari umat terdahulu dan
sebilangan kecil dari umat terkemudian..
wuwuwu sedih pulak bila baca,adakah aku akan tergolong dalam golongan yang
menjadi penghuni syurga?bukan aku tapi kita semua..
layakkah kita menjadi penghuni syurga yang penuh nikmat itu?
sobs..sobs..sobs :'(
aku tau aku ni bukannya baik sangat pon..entri je nampak baik
p/s : aku rasa macam tajuk takde kaitan dengan entri....
jom kita mengeksplorasi !

TeNgoK LAhh..bEshXXx

Loading...