April 3, 2011

aku bukan OPERATOR bertauliah~

salam.
 hari itu di dinihari pagi yang ceria,aku menyaksikan kanak-kanak
bermain riang sekali sambil berlari-lari.Mereka bergelak tawa dengan rakan mereka
dan berkejaran bersama-sama.Di saat itu lantas hati kecilku berkata,
"alangkah bestnye jika aku seperti mereka,
dapat bermain bersama-sama..alangkah bestnye jika aku
dapat kembali ke zaman lalu yang sungguh menyeronokkan".

~soalan cepu berlian : cuba cari mana aku?~


tiba-tiba,

telefon merah berdering Ring ! Ring !sila angkat saya !(canggih bukan??)
ah,lamunanku terus berhenti di situ..
aku menggertak di dalam hati,kacau daun betul la.

tanpa membuang masa,aku pun terus mencapai gagang telefon tersebut.








ini lah telefon nye !
*sapepercayememangmongokgilewwwrr (,")

||
||
||
||
||
||
\/



aku                : hello,siapa di sana?(kataku dengan gaya DJ Radio)

pemanggil      : hello..hello.Ni hao ma?Ley ah pin tou ah.



alamak ! tersilap skrip..uhuhu okay2 bawah ni adalah dialog yang betul.


aku                : Hello,assalamualaikum.

pemanggil       : Waalaikumussalam.______________

aku                : Hah?

pemanggil       : __________________

aku                : Heee,tak dengar lah.

pemanggil       :___________________

aku                : Err,boleh cakap kuat sikit?Saya kurang dengarlah sebab kat sini
                       bising..

pemanggil       :___________________

aku                : Apa dia?Pasti?

pemanggil      :____________________

aku               : Errr,kejap..kejap eh.

(waktu tu aku terus panggil kawan aku tolong jawabkan panggilan tu bila aku sedar dah lima kali aku asyik suruh dia ulang..ya Allah malunya LIMA KALI tau tak?.Tapi serius memang aku tak dengar langsung ape yang dia cakap..berkerut jugak la dahi aku nak tangkap ape yang orang tu cuba sampaikan..bila pikir balik rase cam nak gelak kat diri sendiri je.aku ni telinga kuali ke ??)




dah sah.
aku memang tak layak jadi operator *__*

2 comments:

Syamil Asyraf said...

ko mmg telinga kuali pon...
bkn bdk tu je...
aq pnggil ko [on ko x dgor...
hahaha...

Hana Rahim said...

oke,fine.
aku ngaku*___*

TeNgoK LAhh..bEshXXx

Loading...