January 19, 2011

sedapnyeee EPAL !

yummy...sedapnyeeeeeeeee epal
sebagai gambar mukaddimah aku sediakan kepada anda semua
sebiji epal merah yang lazat berkrimmm~

emm..sedap ke epal ni ?
aku rase epal tak best lah sebab kiwi lagi mengancam !
pakar telah mengatakan bahawa kiwi mempunyai nutrisi
yang lebih tinggi berbanding buahan lain
dan kadar nutriennya lebih padat di samping enak di makan:)
Satu hidangan 2 buah kiwi mempunyai lebih banyak Vitamin C
berbanding dengan 2 biji buah oren,
lebih banyak potasium daripada sebatang pisang,
dan lebih banyak serat makanan daripada semangkuk bijirin !
hemmm,ni buat aku makin sayang kat kiwi ni haha .


oke2,stay tune belom habis lagi ni.

kiwi ade dua jenis: kiwi emas dan kiwi hijau.


oke2 pasal kiwi dah abes kita sambung pasal epal pulak~

fakta mengatakan bahawa dengan memakan epal perokok tegar
boleh menghilangkan ketagih mereka terhadap rokok.
jadi kepada sesape yang mempunyai ahli keluarga yg
merokok,boleh la anda semua hidangkan epal tiap2 hari.
haha bagos tak perlu lah nak beli niQUITin lagi..

Selain tu,serat epal pula membantu proses penghadaman
dengan mengeluarkan asid organik sewaktu bertindak balas
dengan bakteria dalam usus manakala jusnya disahkan terbukti
untuk meningkatkan kesihatan dan fungsi jantung !
haa,ni lagi menarik !
Saintis British juga membuktikan kunyahan epal mampu mengubati masalah sakit gigi dan selaput tatar yang merosakkan gigi.

so kiwi atau epal ? ahha,ape2 je la..asalkan dua2 sedap.

tapi aku bukan nak cite pasal khasiat buahan ni,
aku nak cite pasal khasiat epal yang lagi best iaitu...


gadget dari jenama Apple ! yg jenama HanaRahim ni speciallll cket.
oke aku bukanlah suka barang dari jenama Apple tapi
aku tengok sekarang ni iPhone dari Apple ni dah
jadi kegilaan ramai orang jugaklah selain dari Blackberry ni.

iPhone sememangnye cantik and tip top tapi sebenarnye
ade jugak kelemahan especially iPhone4 yang diakui sendiri
oleh pihak jenama Apple,harganya pon boleh tahan jugak lah.

lagi satu korang mesti penah dengar tentang
gospel,glory and gold kan ? ade orang cakap,
bukan aku ! orang lain cakap la benda ni ade kena-mengena
dengan iPhone 4G cuma tambah girl satu lagi.
jadi nya ia menjadi gospel,glory,gold and girl.
ini aku tak pasti kebenarannye and aku tak paham kenapa girl??

oke,see you next entry;)

2 comments:

apdm said...

salam malam isnin =)

ingat tak cerita kerana manisnya epal? tapi itu kisah buah epal. tapi ini kisah gadget epal.hehhee

p/s: maaf lama tak jejak sini, internet probelm ;(

Hana Rahim said...

wassalam..

ingat2 !tp x mnat sgt cite tu.
hihi,sme la kte,internet pon
probs jgk nihh..tbe2 terminate.
adoii.